Algemene informatie over Sjopdealz

Heel makkelijk! Je maakt in de volgende vier stappen gebruik van een Sjopdeal:
1 Zoek de sjopdeal die je wil claimen op in de app
2 Klik op ‘BETAAL ME TERUG’
3 Scan het product om zeker te zijn dat je het goede product koopt
4 Maak een foto van de kassabon
5 Vul de ontbrekende gegevens in en verstuur je aanvraag
Vaak kun je vaker meedoen om meer voordeel te behalen. Dit verschilt per sjopdeal en staat in de voorwaarden van elke sjopdeal beschreven.
Een Sjopdeal kan verlopen zijn (doordat het maximum aantal deelnames is bereikt of doordat de tijd dat de Sjopdeal geldig is, voorbij is). In dat geval is de Sjopdeal donker gekleurd in de lijst op je telefoon en kun je hem niet meer openen. Er staat aangegeven waarom je hem niet meer kunt openen.
We storten je geld zo snel mogelijk terug. Uiterlijk binnen veertien dagen.
Vaak heeft een Sjopdeal inderdaad een einddatum. Die staat bij de Sjopdeal in de Sjoprz-app. Het kan ook zijn dat de Sjopdeal een maximaal aantal keer kan worden geclaimd. Als dit aantal bereikt is, verloopt de Sjopdeal. Deze beschikbaarheid staat in procenten in de Sjoprz-app gecommuniceerd bij de Sjopdeal.
Dat kan inderdaad! In dit geval is de Sjopdeal met de fabrikant afgesproken. De winkelier staat hier volledig buiten. Jij krijgt je geld terug van Sjoprz, niet aan de kassa van de winkel.
Logische vraag, want Sjoprz is tot nu toe alleen in Nederland actief. Alleen Nederlandse kassabonnen worden dan ook goedgekeurd. Maar waar je woont maakt ons niet zo veel uit.

Een sjopdeal claimen

Iets kwijtraken overkomt de besten! Vaak kun je bij de supermarkt een nieuwe uitdraai van je kassabon opvragen. Zonder kassabon kun je geen Sjopdeal claimen en krijg je dus geen geld terug.
Ook als je telefoon even niet werkt is dit niet helaas niet mogelijk. Alleen via de Sjoprz-app kun je een Sjopdeal claimen.
Dat kan inderdaad een probleem vormen. Door je kassabon te vouwen (niet scheuren!) kun je hem ‘kleiner’ maken. Zorg dat de volgende informatie in ieder geval zichtbaar is op de foto die je instuurt:
- Naam van de winkel
- Actieproduct + prijs
- Aankoopdatum + tijd
- Eventuele verrekende korting (als het sjopdealproduct ook nog in de aanbieding is)
Die foto hebben we wel echt nodig voor het verzilveren van jouw claim. De Sjoprz-app heeft toestemming nodig om de camera van je telefoon te gebruiken. Dit kun je wijzigen in de instellingen van je telefoon.
Een eerder gemaakte foto uploaden is niet mogelijk.
Dit kan door verschillende dingen komen. Check de volgende punten eens:
- Is je voornaam ingevuld?
- Is je achternaam ingevuld?
- Is je postcode ingevuld?
- Is je bankrekening ingevuld?
- Heb je ingevuld of je een man of vrouw bent?

Als het goed is moet het dan lukken. Lukt het nog niet? Stuur dan een mail naar info@sjoprz.nl. Deze mail willen we elke dag beantwoorden. Vermeld in je mail in ieder geval de volgende punten:
- Omschrijving van het probleem waar je tegenaan loopt
- Heb je een Android telefoon of een iPhone?
- Wat is de versie van het besturingssysteem op je telefoon?
Goed bezig, jij gaat korting pakken! Als je meerdere sjopdealz op één kassabon hebt staan moet je deze kassabon meerdere keren fotograferen. Per sjopdeal kan een kassabon één keer ingestuurd worden.

Terugbetaling Sjopdeal

Dan heb je als het goed is een mailtje gekregen met de uitleg hoe dit komt. Heb je dit mailtje niet gekregen? Stuur dan zelf even een mail naar info@sjoprz.nl. Dan zoeken wij het voor je uit.
Waarschijnlijk is een deel van jouw claim dan afgekeurd. Als je hier geen bericht over hebt gehad kun je het best even mailen naar info@sjoprz.nl.
Het komt heel af en toe voor dat er iets fout gaat. Check dit eerst nog eens. Als je dan nog denkt dat je te weinig geld hebt teruggekregen, kun je het best even mailen naar info@sjoprz.nl.
Nee. Je kunt één rekeningnummer in de Sjoprz-app invoeren. Natuurlijk kun je zelf altijd het geld nog overmaken naar een ander rekeningnummer ;-)

Afkeuring Sjopdeal claim

Kijk goed waardoor jouw claim is afgekeurd en voer een nieuwe claim in. Je kunt opnieuw gebruik proberen te maken van de Sjopdeal. Zorg natuurlijk wel dat je nu goed doet waardoor het de vorige keer mis ging!
Dan moet je even een nieuwe foto maken. Zorg dat op de foto van de kassabon die je instuurt in ieder geval de volgende informatie goed zichtbaar (leesbaar) is:
- Naam van de winkel
- Sjopdeal product + prijs
- Aankoopdatum + Tijd
- Eventueel verrekende korting (als het sjopdeal product ook nog in de aanbieding is)

Als je kassabon te lang is mag je hem vouwen, als de informatie hierboven maar zichtbaar is.
Een sjopdeal kun je alleen claimen tijdens de periode dat deze geldig is. Daarna is dit niet meer mogelijk. Een Sjopdeal begint en vervalt altijd om 00.00u. Van producten die binnen deze periode zijn gekocht kun je geld terug claimen. In de voorwaarden van elke sjopdeal staat tot wanneer je je claim kan indienen.
Elke kassabon kan per sjopdeal slechts één keer ingestuurd worden. Mocht je meerdere sjopdealz op één kassabon hebben staan moet je deze kassabon dus meerdere malen fotograferen.
Kijk even waardoor de foto te onscherp is en stuur een nieuwe foto in. Het kan zijn dat de foto van te veraf is genomen of dat hij te donker is.
Soms kun je dan nog meer voordeel pakken met een sjopdeal! In de voorwaarden van elke sjopdeal staat of hij te combineren is met een andere aanbieding.
Het kan voor een Sjopdeal nodig zijn dat je meerdere producten koopt (bijvoorbeeld ‘2e gratis’). Als je in zo’n geval geen twee producten koopt, kun je de Sjopdeal niet claimen.

Voor vragen t.a.v. het gebruik, maak hieronder een keuze: Kies voor Android FAQ   of    IOS FAQ